- kategorie:
- Oprogramowanie
- Sprzęt multimedialny
Opis
Eduterapeutica TIK Procesy Komunikacyjne Zestaw
Dane produktu:
Eduterapeutica Autyzm to jedyny taki system wspierający całe grono pedagogiczne. Jest to zbiór praktycznych i różnorodnych materiałów zebranych w jednym miejscu. W pakiecie zawarto przydatne wskazówki, szczególnie dla nauczycieli klas 1-8, jak zachować się w pracy z uczniem ze spektrum autyzmu oraz jak przygotować całą klasę do integracji z uczniem z ASD. Scenariusze zajęć i pomoce mają służyć do nawiązania dobrych relacji i komunikacji między nauczycielem a uczniem z ASD, natomiast zadania i ćwiczenia dla wszystkich uczniów ułatwiają pokonanie dystansu fizycznego i pomagają w rozwijaniu kompetencji społecznych u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Licencja otwarta – nieograniczona ilość użytkowników i urządzeń.
Pakiet zawiera komplet różnorodnych materiałów dla pedagoga, nauczycieli wychowawców i nauczycieli specjalistów:
- ponad 60 zabaw wspierających relacje i komunikację między uczniami (bloki tematyczne: emocje, kształtowanie i wzmacnianie pozytywnej postawy, rozwijanie umiejętności społecznych, zajęcia integracyjne, rozwijanie teorii umysłu i inne – bez wątpienia sprawdzają się również na godzinach wychowawczych),
- 11 plakatów edukacyjnych (do powieszenia np. w pokoju nauczycielskim),
- poradniki dla nauczycieli/wychowawców: „Jak prowadzić lekcje w klasach, w których są uczniowie ze spektrum autyzmu?” oraz „Dom – szkoła – klasa w trosce o ASA, czyli jak współpracować z Rodzicami ucznia z ASD?”
- prezentacje multimedialne dla pedagoga do przeprowadzenia wewnętrznych szkoleń doskonalenia nauczycieli,
- blisko 20 kart pracy integrujących uczniów,
- 5 sztuk praktycznych fiszek dla nauczycieli z podpowiedziami, jak wykorzystać mocne strony ucznia z ASD podczas zajęć w szkole,
- 3 arkusze buziek emotikonek: zarówno te już gotowe jak i do samodzielnego wykonania, pomocne w komunikowaniu się z uczniami,
- dostęp do zbioru 20 filmów edukacyjnych o dzieciach i młodzieży ASD,
- długopis Banach 3D z 10 kartami pracy do stosowania na zajęciach rewalidacyjno-kompensacyjnych. Pracując z długopisem uczniowie z ASD uczą się koncentracji, cierpliwości, ćwiczą umiejętności manualne (np. właściwy chwyt pisarski); praca z długopisem 3D wyzwala pozytywne emocje, które wspomagają proces uczenia,
- materiał do Długopisu Banach 3D na start – 30m filamentu w 3 kolorach (czerwony, niebieski, żółty).
Długopis terapeutyczny Banach 3D
Nauka przez doświadczenia oraz kontakt ucznia z fizycznym przedmiotem czy modelem jest według wielu badań skuteczniejsza od posługiwania się opisami i zdjęciami.
Pracę zaczynamy od wspólnej realizacji prostych modeli przy pomocy długopisów do druku trójwymiarowego:
- zmieniają rysunki w przestrzenne obiekty,
- są łatwe w obsłudze do samodzielnego użycia przez uczniów na każdej lekcji i na zajęciach dodatkowych,
- są szybkie – obiekt powstaje już po kilku minutach, integrują uczniów i uczą współpracy.
Dlaczego warto wykorzystywać Długopis Banach 3D na zajęciach:
- aktywizowanie uczniów dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii,
- praca z długopisami 3D wyzwala dobre emocje, które wspomagają proces terapii,
- wymuszają odpowiedni chwyt pisarski,
- ćwiczą sprawność manualną,
- dużo lepsze efekty w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, spektrum autyzmu oraz ADHD,
- Każdy kto weźmie długopisy 3D do ręki zrozumie, że to bardzo proste!
- Rozwija kreatywność, wyobraźnię przestrzenną i artystyczną,
- Uczy planowania i organizacji działań wzbogacając tradycyjne zajęcia.
Długopisy Banach 3D to zestaw:
- Długopisów 3D – 6 szt.
- Przenośnych baterii (powerbank) do korzystania z długopisów 3D bez zasilania – 6 szt.
- Materiału do druku – filamentu.
- Szablonów do pracy w klasie z długopisami 3D.
- Szkolenie online dla nauczycieli.
Warunki techniczne:
- zakres obsługiwanej temperatury: od 50 do 210*C
- 8 ustawień prędkości
- system start-stop
- ceramiczna głowica
- specjalna głowica pozwalająca na pracę z niższą niż nominalna temperatura dla danego typu materiału, np: 160 stopni dla typowego PLA
- system automatycznego cofania filamentu przy wyłączaniu – mechanizm zapobiegawczy przed zapychaniem urządzenia
- możliwość pracy na zasilaniu z powerbanku
- wyświetlacz LCD
- napięcie zasilania 5V – możliwość zasilania z power banku
- ergonomiczny uchwyt z wyściółką gumową
- kilkadziesiąt karty pracy do użytku zgodnie z podstawą programową Szkoły Podstawowej
- przejrzysta podkładka do druku
- instrukcja w języku polskim
- obsługa filamentów: PCL, PLA, nGEN, nGen_FLEX, ABS, PET-G i innych
Złapmy Lwa Specjalne Potrzeby Edukacyjne
Wspomaga rozwój dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii oraz zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi. Złapmy Lwa 3×4 – specjalne potrzeby edukacyjne wspomaga rozwoju dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii. Jest polecana dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD i problemami emocjonalnymi, dla dzieci w wieku od 5 lat.
To doskonała pomoc terapeutyczna dla osób pracujących z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, a także problemami emocjonalnymi czy koncentracją uwagi.
Gra „Złapmy lwa” (podobnie jak szachy) rozwija szereg umiejętności takich jak myślenie logiczne, myślenie strategiczne, koncentracje, cierpliwość, radzenie sobie z emocjami, umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów, szacunek i zrozumienie dla kolegów i koleżanek.
Uzupełniające scenariusze zabaw opartych na grze zostały dobrane w taki sposób by rozwijać bazowe funkcje poznawcze i umiejętności ważne dla dzieci z ryzykiem dysleksji lub dyskalkulii:
percepcję wzrokową, pamięć stosunków przestrzennych i orientację w przestrzeni, myślenie operacyjne, przewidywanie, wnioskowanie, odwracanie, analogie, motorykę i koordynację wzrokowo-słuchowo-ruchową, umiejętności językowe, w tym również budowanie zdań warunkowo złożonych.
Fizyczna formy gry – drewniane, zaokrąglone klocki, poduszki, łagodne kolory i kształty rysunków zwierząt. To doskonałe pomoce dydaktyczne dla dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ruchowa forma wielkowymiarowej gry oraz scenariusze ruchowych zabaw pomagają kanalizować aktywność dzieci nadpobudliwych ruchowo. Wytworzona w zabawie aktywność w zakresie myślenia operacyjnego rozwija dodatkowo umiejętność koncentracji, a interakcje z uczestnikami w sposób niewymuszony uspołeczniają uczestników zajęć budując kompetencje niezbędne do funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
Do gry “Złapmy lwa – specjalne potrzeby edukacyjne” dołączone są kartonowe elementy:
6 kartonowych kół z „emotikonami” symbolizującymi m.in. szczęście, smutek czy złość i 24 kartonowych kół z symbolami twarzy reprezentującymi warianty tych uczuć służą młodszym uczniom do poznawania i wyrażania emocji, mogą być też narzędziem do pracy z dziećmi z problemami w sferze emocji i mówieniu o nich.
Zestaw zawiera:
- planszę do gry 1,5 x 2 m z 8 poduszkami,
- kartonowe znaki do wykorzystania z planszą: 30 kół z „emotikonami” symbolizującymi emocje (szczęście, radość, smutek, strach, złość, inne);
- sześć zestawów gry planszowej z drewnianymi klockami-zwierzątkami,
- poradnik metodyczny, zabawy, wydrukowane karty pracy,
- zabawy multimedialne na tablicę interaktywną,
- nagrody – naklejki dla dzieci.
Galeria
Szczegóły
- Indeks 737242
- Producent EI System
- Seria Eduterapeutica