- kategorie:
- Pomoce dydaktyczne
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia biologiczna
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Doświadczenia
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Program edukacyjny
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Laboratoria elektroniczne
Opis
Biologia. Materia i energia w ekosystemach 21 lekcji LaboLab
Dane produktu:
W ramach pracy z modułem Materia i energia w ekosystemach uczniowie poznają różnorodność form życia w ekosystemach oraz unikalność sposobów podtrzymania tych form życia.
Dowiadują się, że w ekosystemie istnieją siedliska tworzone przez czynniki biotyczne i abiotyczne. Na tym etapie uczniowie powinni już wiedzieć, że wszystkie żywe istoty wymagają tych samych podstawowych zasobów: żywności, wody, schronienia i powietrza. Poszerzeniem tej wiedzy będzie dyskusja o interakcjach, jakie występują, gdy czynniki biotyczne konkurują o uzyskanie tych zasobów. Uczniowie dyskutują, jak czynniki biotyczne zależą od czynników abiotycznych, takich jak Słońce, woda i powietrze oraz od innych czynników biotycznych, w tym roślin i zwierząt, umożliwiając im wzrost, reprodukcję i przetrwanie. Poprzez sześć serii działań badawczych uczniowie badają ruch materii oraz obieg energii w ekosystemie.
W miarę realizowania tych działań za pomocą takich modeli, jak: sieci pokarmowe, piramidy żywieniowe i eko-kolumny, coraz lepiej rozumieją zjawiska: konkurencji, współzależności i sfer Ziemi. Na koniec pracy z modułem omawiają wpływ człowieka na ekosystem oraz możliwe sposoby ochrony środowiska naturalnego.
Zawartość modułu:
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
– duże wypluwki sowy zawierające m.in. niestrawione resztki pokarmu (pazury, dzioby) 15 szt.
– kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) 16 szt.
– rękawiczki jednorazowe, polietylenowe 100 szt.
– lupy 16 szt.
– plastikowe butelki ze spryskiwaczem do zraszania 4 szt.
– nasiona rzodkiewki 2 szt.
– gleba doniczkowa (poj. 17 l)
– nawóz w płynie (poj. 250 ml)
– czerwona glina (waga 3,5 kg) w plastikowym wiaderku
– piasek akwariowy (waga 2,2 kg)
– żwir akwariowy (waga 2,3 kg)
– gleba do hodowli dżdżownic
– sól (waga 700 g)
– duże, metalowe spinacze do dokumentów, (dł. 2,5 cm) 24 szt.
– kartki (7,5×12 cm) 100 szt.
– bawełniany knot, sznurek (dł. 10 cm) 20 szt.
– cienki, mocny sznurek (dł. 60 m) 8 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) 10 szt.
– pojemnik plastikowy (poj. 500 ml) 16 szt.
– zamykany plastikowy pojemnik z otworem na dnie (poj. 230 ml) 20 szt.
– kubek plastikowy (poj. 300 ml ) 25 szt.
– plastikowy pojemnik ( poj. 3,5 l)
– plansza „Sieci i łańcuchy pokarmowe” 70×100 cm
– plansza „Ptaki drapieżne/ Sowy” 70×100 cm
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm).
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.
Galeria
Szczegóły
- Indeks 717109
- Producent Learnetic
- Seria LaboLab
- Poziom nauczania Szkoła podstawowa 4-8