- kategorie:
- MAC DYDAKTYKA
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia fizyczna
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia fizyczna
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia geograficzna
- |
- MAC DYDAKTYKA
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia geograficzna
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Doświadczenia
- |
- MAC DYDAKTYKA
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Doświadczenia
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Ukształtowanie ziemi
- |
- MAC DYDAKTYKA
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Ukształtowanie ziemi
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Program edukacyjny
- |
- MAC DYDAKTYKA
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Program edukacyjny
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Laboratoria elektroniczne
- |
- MAC DYDAKTYKA
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Laboratoria elektroniczne
Opis
Geografia. Zmieniająca się planeta Ziemia 22 lekcje LaboLab
Dane produktu:
Podczas pracy z modułem Zmieniająca się planeta Ziemia uczniowie poznają warstwy Ziemi i budują jej model. Tworzą także układ płyt litosfery i analizują mapy, aby wychwycić zależności między trzęsieniami ziemi, erupcjami wulkanów i położeniem płyt tektonicznych.
W tym module są omawiane erupcje wulkanów oraz proces formowania się skał na skutek stygnięcia lawy. Uczniowie badają dostępne w zestawie próbki skał i porównują ich rodzaje. Ponadto wykonują symulację cyklu skalnego, aby przekonać się, jak poszczególne typy skał mogą zmieniać się w zależności od warunków. Tworzą model przebiegu erozji, wietrzenia i osadzania się materiału skalnego. Zmieniając działanie różnych czynników, na przykład poprzez dodanie “roślinności”, przekonują się, w jaki sposób erozja wpływa na formy ukształtowania terenu. Uczniowie poznają znaczenie różnych typów map, porównują je i zyskują wiedzę o tym, co mówią nam one o formach ukształtowania terenu i położeniu akwenów. Uczniowie omawiają też tworzenie się warstw skalnych i powstawanie skamielin.
Dowiadują się, że warstwy skalne zawierające skamieliny tworzą się w miarę upływu czasu, co umożliwia naukowcom określenie, kiedy poszczególne organizmy żyły na Ziemi. Finalnie, w ramach tego modułu, uczniowie zastanawiają się, w jaki sposób zmiany na Ziemi wpływają na życie człowieka. Erozja gleby jest przedstawiona jako problem dla rolnictwa, a uczniom stawia się wyzwanie opracowania kilku modeli, które go rozwiążą. Testu ją oni swoje rozwiązania, analizują wyniki i przedstawiają klasie wyciągnięte z nich wnioski.
Zawartość modułu:
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
– zestaw próbek 15 podstawowych rodzajów skał (magmowych, osadowych i metamorficznych), każde pudełko zawiera dodatkowo szkło powiększające 8 szt.
– 9 próbek gleb występujących na Ziemi
– nietoksyczny, profesjonalny gips przeznaczony do prac artystycznych (waga 1,8 kg)
– piasek drobnoziarnisty, biały (waga 1,3 kg) 3 szt.
– wiaderko z czerwoną gliną (waga 3,6 kg) 2 szt.
– pojemnik z nietoksyczną, zieloną ciastoliną (waga 1,3 kg) 2 szt.
– nóż z tworzywa sztucznego 32 szt.
– kulki przeźroczyste niebieskie 40 szt.
– mała mata absorpcyjna 16 szt.
– podkładka tekturowa 16 szt.
– wytrzymała, plastikowa łyżka 16 szt.
– gumowe korki 8 szt.
– samoprzylepna taśma rzepowa (część haczykowa, dł. 20 cm) 2 szt.
– samoprzylepna taśma rzepowa (część pętelkowa, dł. 20 cm) 2 szt.
– wykałaczki 750 szt.
– rolka folii aluminiowej
– łyżki 4 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) 10 szt.
– miska plastikowa
– plastikowe kubki (poj. 260 ml) 8 szt.
– plastikowe kubki z małym otworem (poj. 260 ml) 8 szt.
– karbowany, plastikowy pojemnik (20x16x7 cm) 8 szt.
– pojemnik plastikowy (poj. 5,5 l) 8 szt.
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 2 szt.
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.
Galeria





Szczegóły
- Indeks 717113
- Producent Learnetic
- Seria LaboLab
- Poziom nauczania Szkoła podstawowa 4-8