- kategorie:
- Pomoce dydaktyczne
- Pracownie przedmiotowe
- Pracownia biologiczna
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Doświadczenia
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Program edukacyjny
- |
- Pomoce dydaktyczne
- Stymulowanie rozwoju
- Przyroda, środowisko, ekologia
- Przyroda
- Laboratoria elektroniczne
Opis
Biologia. Struktury roślin i zwierząt 21 lekcji LaboLab
Dane produktu:
Podczas pracy z modułem Struktury roślin i zwierząt uczniowie rewidują swoją dotychczasową wiedzę na temat organizmów oraz poznają budowę i zachowania roślin i zwierząt.
Wyciągają wnioski na temat potrzeb, jakie muszą być spełnione, aby organizmy mogły rozmnażać się, rosnąć i przetrwać w swoim środowisku. Dzięki realizacji kolejnych, zawartych w module, działań badawczych uczniowie poznają budowę konkretnych roślin i zwierząt. Identyfikują behawioralne i strukturalne adaptacje różnych organizmów i dyskutują o tym, w jaki sposób każda z nich wpływa na przetrwanie. Dyskusję tę wspiera dostępna dla uczniów sekcja kalmara i kwiatu.
W ramach pracy z modułem omawia się również pięć zmysłów i bada ich znaczenie dla przetrwania zwierząt. Prowadzona przez nauczyciela sekcja mózgu owcy wprowadza pojęcie przetwarzania informacji. Ma to na celu uświadomienie uczniom, w jaki sposób zmysły wywołują działania pomagające zwierzętom przetrwać. W module szczegółowo jest omawiany zmysł wzroku - uczniowie dowiadują się, jak działa oko i w jaki sposób widzimy obrazy.
Dostępna sekcja krowiego oka pozwala na doświadczalne zapoznanie się z budową tego narządu. Uczniowie dyskutują o falach światła i o tym, dlaczego różne zwierzęta widzą kolory inaczej. Finalnie, na podstawie swojej wiedzy na temat zmysłu wzroku u różnych zwierząt, uczniowie projektują model ulepszonego ludzkiego oka i oceniają swoją pracę.
Zawartość modułu:
– przewodnik metodyczny dla nauczyciela w wersji drukowanej i cyfrowej
– scenariusze lekcji ze szczegółowo opisanymi eksperymentami i projektami edukacyjnymi
– drukowane materiały dla uczniów o zróżnicowanym poziomie
– dostęp do materiałów cyfrowych (atrakcyjne symulacje, ćwiczenia, testy, podręczniki multimedialne) dla uczniów i nauczycieli (licencja szkolna, bezterminowa)
– mikroskop elektroniczny USB 25X200 z oprogramowaniem
– zestaw preparatów biologicznych 1 szt. w pudełku
– preparat: oko krowy 2 szt.
– preparat: mózg owcy
– preparat: kałamarnica (o dł. 30 cm) 10 szt.
– olejek goździkowy (poj. 7 ml)
– olejek miętowy (poj. 7 ml)
– nożyczki sekcyjne (niklowane) 8 szt.
– skalpel ze stali nierdzewnej (jednorazowy, niesterylny)
– plansza sekcyjna (budowa oka krowy)
– plansza sekcyjna (budowa kałamarnicy) 8 szt.
– okulary ochronne (duże)
– okulary ochronne, wentylowane 30 szt.
– grube rękawiczki nitrylowe, jednorazowe, niesterylne, bezpudrowe do celów laboratoryjnych 300 szt.
– diagnostyczna latarka lekarska 8 szt.
– latarka LED (z bateriami)
– niebieski barwnik spożywczy (poj. 30 ml)
– kleszczyki plastikowe (dł. 13 cm) 8 szt.
– lupy 32 szt.
– szklana, płaska , przeźroczysta podkładka 10 szt.
– nasiona czerwonej fasoli 120 szt.
– nasiona rzodkiewki 2 szt.
– zestaw fotografii struktur roślinnych i zwierzęcych 8 szt.
– 4-kolorowy zestaw masy Playfoam
– ręczniki papierowe (rolka)
– torebki papierowe 50 szt.
– waciki bawełniane (kulki) 300 szt.
– papier ścierny (arkusz 5×5 cm) 4 szt.
– tacki ze styropianu (17×23 cm) 24 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (30×38 cm) 20 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (5x 7,5 cm) 32 szt.
– woreczki foliowe „strunowe” (10x 15 cm) 32 szt.
– kubki plastikowe z pokrywkami (poj. 60 ml) 32 szt.
– przeźroczyste kubki plastikowe (poj. 750 ml) 10 szt.
– pojemnik z plastiku (poj. 3,7 l) 3 szt.
– drewniane spinacze (klamerki) 18 szt.
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Komórki i tkanki”
– plansza dydaktyczna 70×100 cm, „Metoda badawcza”
– duża, wytrzymała skrzynia (tworzywo sztuczne, 50x60x30 cm) 2 szt.
Użycie LaboLAB w pracowni szkolnej to gwarancja lepszego przygotowania uczniów do poszukiwanych na rynku zawodów, a także realizacja postulatów STEM.
STEM jest skrótem od angielskich słów: Science, Technology, Engineering, Mathematics (nauki przyrodnicze, technika, inżynieria i matematyka) i reprezentuje te obszary, przez które ścieżka edukacyjna, doświadczenia szkolne, także zawodowe i życiowe prowadzą do szeroko rozumianych światów nauki i branży technologicznej oraz dziedzin na ich styku.
Prezentowany w LaboLAB model edukacji oparty na nauce biologii przez doświadczenie i samodzielne dochodzenie do wiedzy, to elementy tej koncepcji, której celem jest rozbudzenie zainteresowania uczniów przedmiotami matematyczno-przyrodniczymi, inżynierią i techniką poprzez nauczanie ich w sposób zintegrowany.
Zastosowane podejście do nauczania z wykorzystaniem modelu 5E (zaangażowanie – poszukiwanie – tłumaczenie – zastosowanie – ewaluacja) w każdym zestawie LaboLAB daje uczniowi możliwość wcielenia się w rolę badacza, który samodzielnie poszukuje, tłumaczy i stosuje zdobytą wiedzę w praktyce.
Galeria
Szczegóły
- Indeks 717108
- Producent Learnetic
- Seria LaboLab
- Poziom nauczania Szkoła podstawowa 4-8